söndag 30 maj 2010

Agenda

Tänkte inte kolla på skitprogram på TV:n utan kolla in de "riktiga" och "köttiga" program som TV-tablån har att erbjuda.

Tänkte det att "Agenda var det länge sedan jag såg" så jag satte mig framför burken för att få något "matigt". Men det var snarare " hur många allvarliga och intressanta saker kan man avverka på en timme utan att fördjupa sig?"
Jag kan säga det :

1. Jan Björklund och Maria Wetterstrand ska debattera skolpolitiken, det hinner precis komma igång och bli intressant och då avbryts diskussonen för en "expertpanel" ska få säga sitt. Jag fattar inte varför folk ska kommentera och analysera det någon precis har sagt - det kan jag klar av själv. tack.

2. Göran Hägglund har lagt ut sin Spotifylista till allmänheten och då har någon idiot lyssnat igenom den och vad sjunger de om egentligen? Jo både droger och sex! Är det passande? Vilken tur att "expertpanelen" finns där för att prata om det.

3. Svenskarnas övertro på staten: Vi får träffa olika stackare som blivit blåsta av staten.

4. Pakistanska pojkar hjärntvättas för spränga sig i " Guds namn"

ALLA dessa ämnen är tillräckligt intressanta för att fylla ETT program!

Nä om man skulle ta och se Bridget Jones dagbok istället? Där fördjupar man sig i alla fall i ETT ämne under hela filmen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar